„Przestrzeń jest oddechem sztuki” – mawiał Frank Lloyd Wright, amerykański architekt. Wydaje się, że polska Fabryka Okien i Drzwi Urzędowski wzięła sobie te słowa do serca. Na rynku pojawił się odważny i wyjątkowy projekt trzech linii okienno-drzwiowych „Pure, Love i Glamour” stworzonych przy współpracy z uznanym w świecie mody duetem projektantów Paprocki&Brzozowski. Unikalność, esencja stylu i design na najwyższym poziomie – tak można określić efekt współpracy tych znanych polskich marek.
Polski mariaż na światowym poziomie
Marka Urzędowski od ponad 25 lat istnienia na rynku jest pionierem we wprowadzaniu nowoczesnych rozwiązań oraz wyznaczaniu nowych trendów rozwoju branży. Jako pierwsza firma wprowadziła na rynek m.in. okna z drewna egzotycznego meranti oraz okna Galux Softline
z charakterystycznym profilem o łagodnych zaokrągleniach.
Teraz Urzędowski znów poszedł o krok dalej i zainicjował współpracę, której do tej pory  w Polsce jeszcze nie było – do wspólnego działania zaprosił najlepszy duet polskich projektantów mody Paprocki&Brzozowski. – Naszym priorytetem jest wysoka jakość produktu oraz dbałość  o detale. Chcieliśmy stworzyć kolekcję, będącą odzwierciedleniem światowej klasy designu, dlatego postawiliśmy na Marcina Paprockiego i Mariusza Brzozowskiego, którzy są niepodważalnymi autorytetami w polskim świecie mody – mówi Jarosław Issel, Prezes Zarządu firmy Urzędowski.
Odważnym efektem tej niezwykłej kooperacji są trzy linie produktowe okien: Pure, Love i Glamour uzupełnione o okna balkonowe, przesuwne drzwi tarasowe oraz drzwi zewnętrzne. Zaproszenie duetu Paprocki&Brzozowski było gwarantem najwyższego poziomu od początku do końca – od momentu projektowania aż do realizacji sesji wizerunkowej. Warto podkreślić, autorem zdjęć jest Marcin Kempski, mający na swoim koncie m.in. sesje do magazynu Elle, Harper`s Bazaar czy kampanię Versus by Versace. O koncept kreatywny zadbała Agnieszka Ścibior, nazywana „królową polskich stylistów”, a do pozowania zaproszono polskich modeli, Sylwię Sucharską oraz Jacka Jelonka. Bo przy tworzeniu linii Pure, Love i Glamour każdy detal miał znaczenie. Dzięki temu kolekcja okienno-drzwiowa jest kwintesencją dobrego smaku, unikalności i ukazania drewna w zupełnie nowym wydaniu.
Minimalizm, elegancja czy harmonia?
Paprocki&Brzozowski jako autorzy kolekcji przyznają, że świat designu jest dla nich niekończącym się źródłem inspiracji. Współpraca, której z chęcią się podjęli jest pierwszą tego typu w ich 16-letniej karierze! – Okna stanowią stały element pomieszczenia i nadają charakter całemu wnętrzu. Chcieliśmy, aby były wyjątkowe i zdobiły pomieszczenie, co jest nowatorskim podejściem do aranżacji mieszkań. Zależało nam na zaprojektowaniu takich ram, które będą nie tylko nadawały charakter całemu pomieszczeniu, ale też będą jego dopełnieniem i inspiracją w urządzaniu stylowych, gustownych wnętrz. Dlatego stworzyliśmy aż trzy różne linie, każda inspirowana innym typem wnętrza – mówi Marcin Paprocki. Cała kolekcja okien została wykonana na bazie okna Galux, flagowym produkcie Urzędowskiego, opartym na grubszym profilu 88 mm, który pozwala na szklenie pakietem 3-szybowym o podwyższonych parametrach izolacji termicznej. – Szyby i okucia spełniają różną rolę. Od właściwości energooszczędnych, po dźwiękochłonne, antywłamaniowe, nieprzezierne, samoczyszczące, przepuszczające mniej lub więcej światła i ciepła słonecznego itd. – mówi Tomasz Dudziński, Dyrektor ds. Sprzedaży firmy Urzędowski. Marka wyróżnia się nie tylko wysoką jakością produktów, ale też profesjonalnym podejściem do klientów. Okna produkowane są według indywidualnych potrzeb. Kształt, kolor, rozmiar i funkcjonalność dobierane są nie tylko pod konkretne oczekiwania, ale też styl architektoniczny domu, czy tryb życia zamawiającego. Cena również określana jest na podstawie złożonego zamówienia.
PURE – piękno drewna w czystej postaci
Okna z kolekcji Pure to przykład surowej elegancji i wyrafinowanego minimalizmu. – Tworząc kolekcję Pure kierowaliśmy się zasadą „mniej znaczy więcej”. Naszą główną inspiracją były lofty, które swoje odzwierciedlenie znalazły w metalowych wykończeniach – mówi Mariusz Brzozowski. Do wykonania tej linii użyto litego dębu, a jego piękno podkreślone zostało poprzez naturalny olejowany kolor. Dodatkowo wykorzystano typ listwy modern, a także stalowe ozdoby w narożach. Całość dopełnia zaś klamka Elektra, która w pełni oddaje minimalistyczny styl kolekcji Pure.

[nokaut-offers-box url=’/okna-scienne/’ limit=’4′]

plansza B1_07
GLAMOUR to ponadczasowość
Linia Glamour została wykonana z litego meranti w kolorze ciemnego brązu. Szyku dodaje jej szkląca ozdobna listwa pozłacana złotem, a „wisienką na torcie” jest klamka Busiri firmy Colombo. – Glamour to klasyka w czystej postaci. Chcieliśmy zaprojektować okna, które będą uzupełnieniem eleganckich przestrzeni. Aby nadać im jeszcze większej wytworności zastosowaliśmy złote akcenty i zdecydowaliśmy się na ascetyczne linie – dodaje Marcin Paprocki.
LOVE to dyskretna harmonia
Kolekcja Love jest najsubtelniejsza z całej linii okienno-drzwiowej. – Dom kojarzy nam się  z intymnością, z miejscem, w którym czujemy się dobrze i bezpiecznie. Projektując linię Love towarzyszyła nam wizja okien, które będą wprowadzały pewnego rodzaju harmonię, a nawet nutę romantyzmu. Natchnieniem były dla nas francuskie stiuki i płaskorzeźby – tłumaczy Mariusz Brzozowski. Okna z serii Love najlepiej sprawdzą się w dużych, przestronnych pomieszczeniach.  Do tej kolekcji również wybrano lite meranti, a dla podkreślenia jej delikatnego charakteru, ramy pomalowano białą, kryjącą farbą oraz zastosowano kryte zawiasy. Niewątpliwą ozdobą okien, poza rzeźbieniami, jest klamka Linea Cali.

plansza B1_05

Zagraniczni projektanci stawiają na design
O ile w Polsce mariaż architektury wnętrz ze światem mody jest wciąż nowością, to zagranicą przykładów tak spektakularnych działań można znaleźć nieco więcej. Armani, Versace i Gaultier to już nie tylko świetne ubrania i wszelkiego rodzaju dodatki. Każdy z tych słynnych projektantów ma
na swoim koncie projekt niejednego wnętrza. W ich ślady poszło wielu innych kreatorów mody, wchodząc we współpracę z firmami z branży wnętrzarskiej. Przykładem jest kooperacja amerykańskiego projektanta Alexandra Wanga z włoską firmą Poltrona Frau, której efektem jest zestaw skórzanych mebli – dwa krzesła typu beanbag wykonane z mosiężnej podstawy i skórzanego obicia oraz elegancki, czarny stolik z szufladami. Projektanci mody tworzą na zamówienie również tapety i tkaniny obiciowe. Takiego zadania podjął się m.in. Francuz Christiana Lacroix we współpracy z londyńską marką Designers Guild. Inne wspólne projekty z kolei dały nowe życie z pozoru zużytym już przedmiotom. Recyklingowej misji podjął się amerykański projektant Marc Jacobs we współpracy z duńską wizjonerką Niną Tolstrup. Stworzyli dzięki temu kolekcję mebli biurowych w zupełnie nowych, barwnych obiciach.
Zarówno linia okienno-drzwiowa Urzędowski by Paprocki&Brzozowski, jak i przykłady zagranicznych kooperacji pokazują, że świat architektury wnętrz i mody są sobie znacznie bliższe niż można by sądzić. Dzięki takim mariażom nasze wnętrza mogą wzbogacić się o ekskluzywne i unikalne produkty, pokazujące elegancję i styl na najwyższym poziomie. Bo takie są właśnie okna Pure, Love i Glamour, które ozdobią nawet najbardziej wymagające wnętrze i nadadzą mu niepowtarzalnego szyku.
Informacje o dystrybucji
Linia okienno-drzwiowa Urzędowski by Paprocki&Brzozowski dostępna jest od kwietnia 2016
w wybranych Salonach Sprzedaży. Zainteresowanie ofertą można zgłosić bezpośrednio do Regionalnego Kierownika Sprzedaży lub poprzez wypełnienie formularza na stronie www.urzedowski.pl/pb/

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj