Dla większości z nas dom stanowi dla nas azyl. Miejsce, gdzie cała rodzina czuje się bezpiecznie i które opowiada wyjątkową i unikalną historię. Dlatego misją marki Boconcept jest pomoc w stworzeniu takiej przestrzeni, gdzie ludzie będą mogli czuć się swobodnie. Przedstawiamy katalog na rok 2019, przedstawiający skandynawski design w duńskiej wersji przez pryzmat kultury tego kraju oraz inspirujących aranżacji.
Coś więcej niż trend
Margrethe Odgaard, duńska projektantka tekstyliów uważa, że szukając nowego koloru na ścianę lub mebla o wymarzonym kształcie, tak naprawdę pragnie się odzwierciedlenia własnych emocji. – W tej chwili widzimy na przykład, że popularne są kolory pikantne i błotniste, czyli tzw. kolorowe brązy. Są to barwy przyjazne, które sprawiają, że czujemy się komfortowo – opowiada Margrethe. W nowym katalogu BoConcept dominuje właśnie taka kolorystyka. Wpływa ona na intymność oraz poczucie bezpieczeństwa. Projektantka podkreśla również rolę tkanin – to w nich znajduje się ukojenie. Fizycznie otulają człowieka oraz ocieplają wnętrze, nadając mu jednocześnie smaku. Wystarczy kilka poduszek na minimalistycznej sofie, a wnętrze momentalnie nabiera przytulnego charakteru.
Relaksujące antidotum na stresy dnia codziennego
– czyli sofy. Narożna sofa Amsterdam z modułem wypoczynkowym projektu Henrika Pedersena jest kwintesencją ciepłego minimalizmu. Charakteryzują ją ostre linie i naturalne zaokrąglenia. Sofa jest ucieleśnieniem wygody i luksusu. To doskonały sposób na dodanie wnętrzu miękkości i przytulności oraz idealne miejsce do spędzania wolnego czasu z całą rodziną. W katalogu BoConcept na rok 2019 podziwiać można również narożną sofę Hampton z regulowanym oparciem i schowkiem po lewej stronie. Uważana jest za szczyt miejskiego luksusu. Zainspirowany panoramą Nowego Jorku, Henrik Pedersen zaprojektował mebel o dynamicznym wyglądzie.
Chciałem stworzyć dużą, komfortową sofę, która nie przytłacza swoim wyglądem. Jest solidna, ale charakterystyczna i przyciąga wzrok – mówi designer. -Na całym świecie duński design słynie z doskonałej jakości i jest czymś, w czym wyróżniamy się od dziesięcioleci. Na poziomie estetycznym musimy wyjść poza styl i trend. Projekt musi być w stanie zdziałać więcej. O prawdziwej trwałości można mówić dopiero wtedy, gdy kupimy wymarzoną sofę i mamy ją przez całe życie.
Kreatywność, ewolucja, styl
BoConcept na jesień przygotowało dwie premiery foteli – Lucca i Trento. Zaprojektowany przez Andersa Nørgaarda Lucca to zaokrąglone kształty, miękkość oraz elastyczne opcje aranżacji dopasowane do każdego wnętrza. Jego smukła i delikatnie stożkowa bryła podkreśla minimalizm i wygodę mebla. W 2019 roku marka obchodziła będzie 10-lecie ikony BoConcept i duńskiego wzornictwa – fotelu Imola. Inspiracją do stworzenia tego produktu była jedna z dwóch wirujących połówek piłki tenisowej.
Każda ze stron fotela sprawia wrażenie, jakby powstała z jednego kawałka, a zaokrąglone kształty kontrastują z ostrymi krawędziami paneli bocznych. To nietuzinkowe połączenie nadaje Imoli dramaturgii i wpływa na poczucie wizualnego komfortu. – Jeśli szukasz fotela, który jest bardziej designerski niż praktyczny, wybierzesz dany model ze względu na sam wygląd. Siedziałem w wielu fotelach i ewidentnie wygoda nie była wysoko na liście priorytetów projektanta. Moim zdaniem dobry fotel musi być wygodny. Musi być miejscem, w którym się zrelaksuję – mówi Henrik Pedersen.
Wnętrza w 2019 roku według BoConcept powinny być osobiste, intrygujące i odzwierciedlać osobowość domownika. Lekkie, stonowane kolory i naturalne materiały pomagają stworzyć poczucie komfortu i równowagi. – Nowy katalog to kwintesencja najlepszego duńskiego wzornictwa zebrana w jednym miejscu. Każdy znajdzie tu coś dla siebie. Poczynając od prostych eleganckich sof, po kultowe fotele, kolorowe dodatki oraz praktyczne rozwiązania modułowe. Dzięki szerokiej ofercie marki, możliwa jest aranżacja wymarzonego pomieszczenia, stworzenie wyjątkowego nastroju i stylu – mówi Kamil Maślanka z BoConcept Warszawa.