Zakup mebli biurowych nie jest zadaniem prostym zwłaszcza, gdy nie mamy w tej kwestii doświadczenia. Specjalista z salonu mebli biurowych w Katowicach przekonuje, że od mebli do biura oczekuje się znacznie więcej niż w przypadku mebli do użytku domowego. Zwłaszcza, gdy będziemy z nich korzystać nie tylko my, ale też nasi pracownicy. Jakie kryteria powinny spełniać dobrej jakości meble biurowe?

Meble do zadań specjalnych

Meble biurowe to meble do zadań specjalnych. Ich zadaniem jest umożliwienie pracownikom biurowym komfortowej pracy przez wiele godzin, a także zminimalizowanie ryzyka wystąpienia chorób zawodowych. Choć praca biurowa zaliczana jest do lekkich, wykonywanie jej przez wiele miesięcy, a nawet lat nie jest bezpieczne dla zdrowia. Ciało człowieka nie jest przystosowane do siedzenia w jednej pozycji i patrzenia w jeden punkt przez dłuższy czas. Jest to dla nas nienaturalne, dlatego po pewnym czasie pracowania w ten sposób pojawiają się kłopoty z kręgosłupem, wzrokiem, a także z układem krążenia.

Dzięki dobrze dobranym meblom biurowym zapewniamy sobie prawidłową postawę, co ma korzystny wpływ na jakość naszej pracy (kiedy jest nam niewygodnie nie możemy skupić się na obowiązkach zawodowych), a także na nasze zdrowie i samopoczucie.

Ekspert z salonu mebli biurowych w Katowicach: stawiamy na ergonomię

Zdaniem specjalisty z salonu mebli biurowych w Katowicach najważniejszą cechą mebli biurowych jest ergonomia. Dzięki niej korzystanie z mebli jest bezpieczne i wygodne. Ergonomiczne krzesła biurowe posiadają regulację wysokości, regulację kąta nachylenia oparcia, regulację głębokości siedziska. Ergonomicznym rozwiązaniem są także kółka, które pozwalają przemieszczać się po biurze na niewielkie odległości bez konieczności wstawania z krzesła. Kupując krzesło do biura pamiętajmy, że docelowo mają z niego korzystać osoby o różnym wzroście, wadze i budowie ciała. Idealne krzesło biurowe to takie, które jest wygodne dla większej ilości osób.

Szukasz foteli biurowych w Katowicach? Sprawdź ofertę sklepu NoNameOffice

Ergonomiczne powinny być także biurka i szafy. Jeżeli możemy sobie na to pozwolić, zainwestujmy w biurko posiadające regulację wysokości. Jego wielkim atutem jest fakt, że można przy nim pracować naprzemiennie na siedząco i na stojąco, co jest zdecydowanie zdrowsze dla naszego kręgosłupa i układu krążenia. Ergonomiczna szafa otwiera się łatwo, nie zajmuje zbyt dużo miejsca, pozwala nam bez większego trudu wyjąć najważniejsze dokumenty i przedmioty.

Solidnie wykonane meble biurowe

Dobrej jakości meble biurowe są zdecydowanie droższe od mebli przeznaczonych do użytku domowego. Są one wykonane z wysokiej jakości materiałów, dzięki czemu są bardzo trwałe. Kupując profesjonalne meble biurowe musimy pamiętać, że są one bardziej eksploatowane niż meble, które mamy w domu. W wielu biurach z mebli biurowych korzysta się przez 24 godziny na dobę (dotyczy to miejsc z pracą zmianową). Z tego względu bardzo ważne jest, żeby były one zaprojektowane przez profesjonalistów i wykonane z najwyższej jakości surowców. W przeciwnym wypadku będziemy bardzo szybko zmuszeni do ich wymiany.

Pamiętajmy, że dobre meble biurowe są łatwe do utrzymania w czystości. Powinny być wykonane z takich materiałów, na których drobne zabrudzenia nie są widoczne. Przy zakupie mebli musimy pamiętać, że personel sprzątający nasze biuro nie będzie miał wiele czasu, żeby codziennie je czyścić. Natomiast brudne meble wyglądają nieprofesjonalnie i działają niekorzystnie na wizerunek naszej firmy. Z powyższych względów należy się dobrze zastanowić zanim zdecydujemy się na zakup mebli biurowych w jasnych kolorach.  

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj